Appleova borba sa regulatorima za eksterne sisteme plaćanja

Appleova borba sa regulatorima za eksterne sisteme plaćanja

Appleova borba sa regulatorima oko eksternih sistema plaćanja u iOS aplikacijama dostiže kritičnu tačku. Ovaj članak analizira trenutnu situaciju, potencijalne posledice i mogućnosti koje se otvaraju za tehnološkog giganta.

Rastući pritisak regulatora na sisteme plaćanja Apple-a

Brazilsko telo za zaštitu konkurencije pridružilo se horu regulatora koji zahtevaju da Apple dozvoli eksterne metode plaćanja u iOS aplikacijama. Ovo je samo najnoviji događaj u dugotrajnoj sage, ali bi mogao biti dovoljan da prelomi kičmu ove metaforičke kamile.

Ovo praktično znači da Apple sada suočava sa toliko pritiska da otvori svoje platforme za eksterne sisteme plaćanja, da bi konačno moglo imati smisla da prihvati neizbežno i otvori se na svim tržištima, umesto da nastavi borbu.

Potencijalne prilike u izazovima

Iako Apple verovatno nije oduševljen ovim razvojem situacije, možda postoji način da se ova nedaća pretvori u priliku. Ako je ikada postojalo vreme za dodavanje novih funkcija i poboljšanja postojećim sistemima plaćanja koje Apple pruža, to je sada.

Moglo bi biti i vreme da Apple proširi svoju infrastrukturu za plaćanja na druge platforme i tržišta. Zašto ne biste mogli da plaćate Android aplikacije koristeći Appleove sisteme plaćanja? Zašto ne ponuditi Apple plaćanja gejmerima unutar igre Fortnite? Zašto ne pretvoriti plaćanja u proizvode i zgrabiti Appleov deo šireg kolača plaćanja?

Konkurentnost i izbor korisnika

Korisnici iz drugih ekosistema mogli bi biti spremni da prihvate Appleov čvrst, visoko siguran sistem plaćanja koji prioritizuje privatnost. Ono što želim da kažem je da Apple ima jedinstvenu priliku da se takmiči, iz koje može nastaviti da promoviše prednosti usluga (i platformi) koje već pruža za kupovine unutar aplikacija i sve ostalo.

Na kraju dana, najbolji način da ljudi nastave da koriste Appleove sisteme plaćanja je da ih ubedi da žele da koriste taj sistem - čak i ako imaju izbor drugih sistema na raspolaganju.

S obzirom da se kompaniji nameće izbor, ona ima izgovor da uzvrati konkurenciju svojim rivalima.

Oprezni pristup i potencijalni rizici

Apple neće biti slep na ovu situaciju, ali podrška za eksterne sisteme plaćanja na njegovim platformama je i dalje vrlo nova i vidljiva samo na malom broju tržišta. S obzirom na potencijalne rizike od prevara i gorih stvari, ima smisla da Apple (i svi ostali) zauzmu pristup "čekaj i vidi" kada je reč o proširenju ove otvorenosti na nova tržišta.

Jednostavno je dobra praksa pratiti kakve će se prevare, malverzacije i drugi napadi pojaviti kada se usluge trećih strana budu koristile na iOS-u u EU. Nije nezamislivo da je deo Appleovog oklevanja da se šire otvori (osim novca) želja da proceni opasnosti i zamke toga - probni period u kojem su Appleovi evropski kupci crash test lutke.

Nestrpljivi regulatori i globalni pritisak

Ali regulatori se ne čine preterano voljnim da čekaju i vide. Regulatori u Indiji, Brazilu, Velikoj Britaniji, SAD-u, Japanu, Južnoj Koreji i drugde sada izgleda da se slažu da Apple mora ukinuti ograničenja na metode plaćanja za kupovine unutar aplikacija. To će se na kraju dogoditi.

Čak i tada, još jedan problem sa kojim se Apple suočava je taj što bi svaka nacija mogla zahtevati malo drugačije pristupe ukidanju tih ograničenja. Problem je u tome što postoji trošak razvoja i podrške infrastrukturi, da ne pominjemo pravne troškove, za svaki od tih diktiranih pristupa. To znači da što manje harmoničnim Apple dozvoli da plaćanja na iOS-u postanu, to će biti veći trošak poslovanja.

Strategija za globalno otvaranje

Da bi se izbeglo slabljenje platforme sa hiljadu rezova, jednostavno ima više smisla ukinuti ograničenja na međunarodnom nivou, istovremeno postavljajući čvrste mere zaštite koje omogućavaju Apple-u da brzo ukloni sa svojih platformi sve usluge plaćanja za koje se utvrdi da su prevarantske ili labave u pogledu bezbednosti.

Potrošači će biti oštećeni, a u slučaju onih koji koriste usluge plaćanja koje nisu Appleove ili prodavnice aplikacija, ne mogu očekivati da dobiju podršku od Apple-a. Možda su pristupili usluzi koja nije Appleova na Apple uređaju, ali razmena će biti između njih i usluge, a ne njih i Apple-a. Biće zabune i slomljenih srca. To je ono što će se dogoditi.

Upravljanje iskustvom i fokus na prednosti

Ali Apple može upravljati iskustvom i fokusirati se na pokazivanje mnogih načina na koje nudi bolji i sigurniji sistem za korišćenje. To takođe znači pokloniti se neizbežnom i izgraditi nešto što zadovoljava regulatore dovoljno da ne odluče da prisile Apple da izgradi sistem koji razvodnjava njegovu sopstvenu platformu.

Dakle, zašto se Apple toliko opirao? Možda zato što zna da postoje druge kritike koje stižu na antimonopolsku pistu. Možda smatra da ima smisla boriti se na ovom određenom brdu kako bi dobio vreme da ojača bolje odbrane na drugim brdima koja trenutno drži.

Vreme za strateško povlačenje?

Ipak, presuda koja dolazi iz Brazila sugeriše da kompaniji ponestaje vremena da se pripremi za druge bitke, i sada bi moglo biti vreme da popusti po ovom konkretnom pitanju. Uprkos tome, da sam ja u Appleovim (ili regulatorovim) cipelama, i dalje bih pokušao da odložim svaki takav potez dok se ne identifikuju prve žrtve evropskog eksperimenta i izvuku pouke.

U zaključku, Apple se suočava sa kritičnom prekretnicom u svojoj strategiji za sisteme plaćanja. Iako kompanija možda želi da nastavi borbu, rastući globalni pritisak mogao bi je primorati da prihvati neizbežno i prilagodi svoj pristup, potencijalno otvarajući nove mogućnosti za inovacije i rast.

Nikola

Nikola je student filma i medija na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Njegova strast za kulturnim sadržajem i tehnologijom ogleda se u njegovim člancima o najnovijim trendovima u industriji zabave. Takođe, Nikola se bavi pisanjem scenarija i organizovanjem lokalnih filmskih festivala.